Pitäisi osata venäjää. Tänään suurin osa asiakkaista on ollut venäläisiä. Enkä minä edes muista miten tervehditään sillä kielellä. Lukiossa olin venäjän alkeiskurssilla, mutta aika hyvin on pyyhkiytynyt kaikki mielestä pois.

Ja en kyllä tunnu osaavan suomeakaan. Täytyy hommata joku vaatealan sanakirja. Käsitteet toppi, paita, pusero, jakku ja bleiseri on mulle ilmeisen mutkikkaita. Jos asiakas etsii jakkua niin olen jo oppinut että collegetakki voi olla juuri se oikea. Jos taas etsitään puseroa, niin en oikein osannut ajatella mekkotunikaa tarjota ensimmäisenä. Mutta sellaiseen ihastui. Taidan olla ihan hakoteillä tän sanaston kanssa... Ja se, kun ihmiset kyselee materiaaleista. Hiostaako tämä kesällä. Mistä minä tiedän, en ole sitä koskaan pitänyt päälläni...? Tiedän että pellava, puuvilla, silkki ja viskoosi on hyvä, mutta en ole koskaan ajatellut esim. polyesterin ominaisuuksia. Pitäisi opetella tätäkin puolta.

Oppimista olisi paljon, mutta ei ihan kaikkeen pysty repeämään. Pikkuhiljaa...
Olen vieläkin kuumeessa, mutta jotenkin kai tähän on tottunut kun en ole ihan kuollut tänään.