Tänään on ollut aivan hillittömän hauska päivä. Olen nauranut ääneen ainakin neljästi - viidesti eri tilanteissa. Ei uskoisi, koska päivän aikataulu on mennyt seuraavasti:
- herätys klo 9
- sähköpostit ja muut tärkeät jutut
- suihku
- pankkiasiointia
- salaattilounas ja päivän lehdet
- vuokrasopimuksen tekoa
- tilitoimistolla turhaan käynti
- toimitilassa näyteikkunan mittailua ja kalusteista tinkimistä
- parin vaatelähetyksen nouto ja lajittelu, joka on edelleen kesken.

Yöllä heräsin siihen että mies kutittaa minua kyljistä ja selästä hieman ei hänen tyyliinsä sieltätäältä. Ihmettelin tilannetta ääneen ja käännyin katsomaan. Mies nukkuu! Lopetti hetken päästä ja minä tyrskin puoliunessa moneen kertaan absurdia tilannetta. Aamulla mies ei muistanut mitään tapahtuneesta...

Aamun piristykseksi oli eräällä autoklubin sivuilla linkki tänne
Nauroin taas ääneen yksinäni kotosalla, ja moneen otteeseen vieläpä. Lisäksi sain sähköpostiin linkin Kiinteistömaailman mainoksen tekemisestä (Youtube). Ja taas piti nauraa.

Pankissa ei ollut mitään hauskaa, allekirjoitin monen monta paperia. Sain nimittäin eilen Y-tunnuksen, eli voin oikeasti tehdä yrityksen nimissä sopimuksia, jei! Itse sopimusviidakko ei ollut jei, eikä ne maksut mitä minun pitääkään maksaa saadakseni maksupäätelaitteen sekä päivittämään itsensä, siirtämään rahaa minun tilille että tekemään kaiken suojattua yhteyttä pitkin. Euroja sinne, kymppejä tänne.. Huhhuh.

Seuraavaksi kävin syömässä ja menin juttelemaan vuokrasopimuksesta. Vuokranantaja oli sanonut minulle väärä neliömäärän, oikeasti minun kauppa on yli 50-neliöinen eikä 35 neliötä mitä luulin, joten hintakin vähän pompsahti siitä mitä olin laskeskellut. Mutta sen kanssa on vain elettävä... Toivottavasti kans elää. Torstaina allekirjoitetaan virallinen paperi

Kirjanpitäjä jonka kanssa ajattelin tehdä sopimuksen, oli tän päivää kaikenmaailman kokouksissa joten tapaaminen sovittiin torstaille tästäkin. Kävin viemässä matkahuoltoon paketin, varasin kampaajalle ensi viikoksi ajan ja menin postiin.

Postissa minua odotti Huuto.netistä löytämän kivannäköinen vaatepaketti. Kun postin myyjä löysi pakettikorttiin kuuluvan paketin, niin piti taas nauraa ääneen. Musta iso jätesäkki teipattuna ympäriinsä monella kerroksella ilmastointiteippiä. Jotenkin olen ollut niin nauruherkkä koko päivän niin piti revetä siellä tiskillä ihan totaalisesti :)

Kotona olen purkanut äidiltä saamiani, varastosta löytämiäni anopin entisiä, sekä ostamaani vaatepakettia, ja ihastellut ja kauhistellut mitä kaikkea sieltä löytyykään. Sarkahousut joissa on varmaan puolentoista metrin korkuinen vyötärö! Hillittömät! Harmi ettei niitä voi laittaa myyntiin, polvessa oli varmaan öljyä tai jotain muuta mustaa ja tuskin lähtee puhtaaksi. Kaikenlaisia tekokuituisia luomuksia ties miltä vuosikymmeniltä. Harmi etten ole vintagen asiantuntija (vielä), niin ei osaa heti määrittää oikealle aikakaudelle. Tuntuu että noista jo yksin saa kaupan täyteen, mutta ei niin varmaan käy. Omia vaatteitakin on yksi kunnon laatikko, ja vielä on kavereilta ja muilta sukulaisilta tinkimättä lahjoituksia. Sitten saa kaupan näyttämään täydemmältä, ja sinne saattaa joku muukin tuoda joskus jotain.

Kävin haravoimassakin, kun on niin nätti ilma, mutta pakko oli palata koneen kautta takaisin vaatteiden pariin.


***

Blogia olisi paljon kivempi kirjoittaa, jos joku kommentoisi välillä. Eli siis, jos luet tätä, niin ilmoita itsestäsi, kiitos!